fbpx

Frågor och svar

Vanliga frågor & svar

Betalning & leverans

Hur betalar jag min beställning?

Vi erbjuder betalning direkt i vår e-handel med Klarna Checkout som erbjuder konto, faktura, kort- och baköverföring och direktöverföring. Du kan också välja att betala på plats när du hämtar din beställning i butiken.

Har ni hemleverans?

Nej, idag har vi endast avhämtning i vår butik i Valbo när du beställer i vår e-handel. Vår adress till butiken hittar du under Kontakt.

Vilka dagar har ni öppet i butiken?

Våra ordinarie öppettider är tisdagar-fredagar 10.00-18.00 och lördagar 10.00-16.00. Öppettider kan variera beroende på olika helgdagar, sommar- och vintertider, därför rekommenderar vi att alltid kolla våra öppettider under Kontakt.

Hur lång tid tar det innan mina råvaror finns färdiga och hämta?

Vanligtvis om en beställning på färskvaror läggs innan måndag, finns beställningen redo att hämtas på torsdagen efter kl. 14.00.

Nonfood produkter finns alltid redo att hämta samma dag.

Produktfrågor

Har ni fler produkter än de på er hemsida?

Självklart! I vår e-handel erbjuder vi just nu endast köp av våra vanligaste produkter. I vår butik i Valbo finns en uppsjö av fler produkter och råvaror för mat och tillagning. Vi erbjuder allt från grönsaker, kött, fisk och skaldjur, delikatessvaror och skafferivaror. Vi har även ett sortiment av nonfood produkter för redskap, grillar från OFYR och mycket mer. Allt du behöver till ditt kök och matlagning.

Finns alltid era produkter i lager?

Vi försöker alltid i största mån ha alla våra råvaror tillgängliga i butiken. Alla nonfood-produkter finns alltid i lager om det anges i vår e-handel. Våra råvaror fylls alltid på varje vecka, säsongsvaror kan variera beroende på säsong.

Vår lagerhantering sker i realtid från butiken, under perioder av hög belastning i butiken finns det risk för slutförsäljning av specifika produkter.

Är alla era råvaror ekologiska?

I första hand väljer vi alltid ekologiskt och/eller närproducerat. Om en vara inte är ekologisk eller närproducerad, är det ett medvetet val från oss för att kunna erbjuda dig råvaror med bäst kvalité.

Hur många middagar räcker en låda till?

Eftersom alla människor äter olika mycket och mängd/vikt kan variera beroende på typ av råvara är det svårt att avgöra exakt antal middagar. Därför rekommenderar vi att utgå från mängden protein. Normalt äter en person 200g protein per portion. På en 10 kg låda skulle det kunna motsvara cirka 40-50 portioner.

Kan jag byta ur en råvara i en låda vid beställning?

Tyvärr går det inte att byta ut en enskild vara när du beställer en låda. Våra lådor är ihopsatta som ett paket med specifikt utvalda delikatesser och råvaror för olika ändamål.

Men alla råvaror du hittar i våra lådor finns att köpa separat i vår butik.

Reklamation

Hur reklamerar jag en vara?

Innan du reklamerar en vara, ring alltid till butiken innan, oavsett anledning för bästa och säker hantering av din retur. För reklamation av färskvaror gäller särskilda riktlinjer, ring därför alltid oss innan.

Kan jag reklamera en färskvara?

Om det blivit något fel eller om du är missnöjd med en färskvara, ta alltid kontakt med oss om du vill göra en reklamation. Rätten för reklamation av en färskvara gäller endast vid obruten kylkedja. Det betyder att varan måste ha haft en temperaturkontrollerad leveranskedja från att köpet gjordes till att du som kund har tagit hem varan för att säkerställa hållbarheten och kvalitén av färskvaran. Vanligtvis bryts denna kedja när färskvarorna transporteras i en vanlig bil. Men vi försöker alltid i största mån lösa felet som uppstått.